piątek, 18 października 2013

Skóra tłusta i mieszana - żele

Witam ponownie . Mam dzisiaj trochę czasu więc postanowiłam porównać dwa żele , które ostatnio co tu dużo mówić podbiły mi serce, ziaja med oraz la roche posay effaclar , którego próba starczyła mi na dwa tygodnie .
By porównać oba produkty i nie wprowadzać zamieszania przygotowałam tabele i dałam punkty w poszczególnych kategoriach .


Kategorie
Ziaja med
La roche posay effaclar
Punkt zdobywa
Opinia producenta
Aktywny żel oczyszczający bez kompozycji zapachowej ułatwia eliminację sebum i odblokowuje pory, obniża aktywność gruczołów łojowych, łagodzi zmiany trądzikowe, skutecznie wygładza naskórek, utrzymuje optymalny stopień nawilżenia, przywraca skórze naturalne pH.
Substancje aktywne: alantoina, ekstrakt z lukrecji, kompleks proteinowo-cynkowy, prowitamina B5 (D-panthenol), witamina surfaktantów.

Żel przeznaczony jest do skóry wrażliwej i tłustej, zmniejsza łojotok i ułatwia eliminację łoju, równocześnie nie powodując podrażnień skóry. Wskazany do codziennej pielęgnacji skóry ze skłonnością do powstawania trądziku i/lub podrażnionej środkami wysuszającymi. Łagodnie eliminuje zabrudzenia dzięki swej nieagresywnej bazie myjącej, bez mydła , bez barwników, bez alkoholu, bez parabenów. Poprawia stan naskórka i dzięki działaniu soli cynku ułatwia usunięcie nadmiaru łoju. W rezultacie stosowania skóra odzyskuje równowagę fizjologiczną i jest doskonale przygotowana do zabiegów pielęgnacyjnych. Zawarta w żelu Woda termalna z La Roche-Posay (pH 5,5) koi i łagodzi podrażnienia.Nowa formuła to według producenta nie tylko niższa cena i większa pojemność, ale także wyższa skuteczność.


Działanie
-Bez zapachu a przynajmniej ja go nie odczuwam
-Oczyszcza skórę i jest to jego główne zadanie
-Nie zauważyłam żadnego nawilżenia o którym wspomina producent
-Tak samo jak w przypadku ziaji nie czuje zapachu
-Wspaniale oczyszcza , uważam nawet że o ciut lepiej od ziaji
-Nie zaognia zmian trądzikowych
-Matuje skórę na dłużej , nie radziłabym używania dla skór suchych-może wysuszać
1:1
Zauważyłam podobne działanie , effaclar odrobinę lepiej działa ale nie jest to taki efekt by przerósł ziaje .
Opakowanie
Buteleczka mała , poręczna z wygodną pompką , która ydobywa produkt do otatniej kropelki
Zwykła tubka z odkręcanym wieczkiem czego w kosmetykach nie lubie bo oznacza to przecinanie opakowania
2:1 dla Ziaji
Skład
Aqua (Water), Coco Glucoside, Cocamidopropyl Betaine, Sodium Cocoamphoacetate, PEG-120 Methyl Glucose Dioleate, Laureth-7 Citrate, Panthenol, Propylene Glycol, Glycyrrhiza Glabra (Licorice) Root Extract, Saccharomyces/Zinc Ferment, Allantoin, Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Diazolidinyl Urea, Sodium Benzoate, Sodium Hydroxide. (05.03.2011)
Skład: Aqua/Water,Sodium Laureth Sulfate,PEG-8,Coco-Betaine,Hexylene Glycol,Sodium Chloride,PEG-120 Methyl Glucose Dioleate,Zinc PCA,Sodium Hydroxide,Citric Acid,Sodium Benzoate,Phenoxyethanol,Caprylyl Glycol,Parfum/Fragrance(CODE F.I.L:B32025/1).
3:2
Nie znam się na składach więc tutaj miałam dylemat , lepiej jest by kosmetyk miał jak najmniej substancji (patrz LRP) natomiast SLS w produktach kosmetycznych nie należy do dobroczynnych składników a wręcz się ich unika
Dostępność
Apteka , sklepu internetowe
Apteka , sklepu internetowe
4:3
Cena/pojemność/wydajność
Około 4,50zł / 200ml , ja natomiast nie mogłam go ostatnio dostać taniej niż 8 zł starcza mi na 2 miesiące
Około. 30zł / 200ml
Ja za to miałam próbkę 15 ml , która starczyła mi na 2 tygodnie więc z moich obliczeń wynika że 200 ml starczyło by mi na 6,5 miesiąca
4:4
Tak , myślę że biorąc pod uwagę cena/pojemność/wydajność LRP jest bardziej ekonomiczny .Cenowo w przeliczeniu na pół roku wychodzi na to samo tylko że jest różnica mi między 3 buteleczkami a jedną , która starczy na długo .

Jak widać naprawdę trudno mi powiedzieć , który produkt jest lepszy.
Jeśli jednak macie tak jak ja cerę tłustą polecam oba . Bardzo długo szukałam żelu , który nie będzie mi zaogniał zmian skórnych i będzie dobrze oczyszczał skórę .
Produkt LRP początkowo odstraszył swoją ceną ale jest bardziej ekonomiczny gdyż niewielka ilość wystarcza na całą twarz .
Jak na razie używam ziaji , ale myślę że powrócę też do effaclaru .



1 komentarz:

  1. Ten wpis jest dla mnie szczególnie ważny bowiem też mam tłustą cerę. Ja osobiście używam Ziaji i jestem bardzo zadowolona. Bardzo dobrze służy mojej skórze. Dobrze oczyszcza. Tego drugiego produktu nie używałam może następnym razem się skuszę.

    OdpowiedzUsuń