środa, 27 sierpnia 2014

Recenzja książki

Dziś może trochę nie typowo . Ostatnio mam zastój książkowy co jak na mola książkowego nie jest dobre . Postanowiłam więc że każą przeczytaną książkę będę recenzować .
Na początku natrafiłam na coś co uważałam że nie przeczytam , w połowie zasnę lub co gorsze wyrzucę mój czytnik przez okno . Zamiast tego książkę pokochałam , czekam na dalsze tomy oraz powoli przekonuje się do książek , których akcja rozgrywa się przed XXI wiekiem .
Robin Bridges
Nadciąga burza
Wydawnictwo : Fabryka słów
Data wydania : 6 lipca 2012
Kategoria : Fantastyka
Moja ocena : 10/10 
 
Opis książki
Światło przyszło na świat, lecz ludzie bardziej umiłowali ciemność aniżeli światło: bo złe były ich uczynki.
Ew. św. Jana 3,19
Gałęzie i korzenie drzewa genealogicznego naszej rodziny splątane są z wieloma innymi drzewami królewskich rodów i, podobnie jak większość roślin w owym mrocznym lesie, skażone złem.
Petersburg. Rok 1888. Krwawi słudzy Ciemności dążą do obalenia cara. Z dnia na dzień mroczny sekret Kateriny Aleksandrownej, umiejętność ożywiania zmarłych, zaczyna ściągać uwagę tych, których zainteresowania powinna za wszelką cenę unikać.
Nadchodzi czas, w którym młodziutka Księżna Oldenburga musi opowiedzieć się po jednej ze stron konfliktu... To wybór umysłu, ale i serca. Ofiarowanemu albo chłodnemu carewiczowi Jurijowi, albo zabójczo przystojnemu księciu Danile, dziedzicowi tronu vladików z owianej przerażającymi opowieściami Czarnogóry.
Tego wieczoru śmierć zatańczy pośród nas.

Moja opinia :
Rosja , XIX wiek , dziewczyna w wieku 16 lat , no prawie 17 to wszystko oddzielnie sprawiało że podchodziłam do książki sceptycznie . Jak się przekonałam byłam w błędzie .
Akcja toczy się w Petersburgu , główną bohaterką jest młoda Katerina Aleksandrowa uczennica Instytutu Smolnego , która skrywa mroczny sekret . Okazuje się że dziewczyna posiada broń , której można użyć w nadchodzącej bitwie .
Dotąd księżniczka marzyła tylko o pójściu na studia medyczne , gdy nagle okazuję się że jej dar lub też jak sama mówi przekleństwo odgrywać będzie ważną rolę w pokonaniu złej mocy . Dotychczas Katerina nie interesowała się także chłopakami gdy naglę staje przed wyborem .
Książkę pochłonęłam bardzo szybko głównie za sprawą szybkiej , wartkiej akcji , barwnych opisów oraz świetnych postaci .
Zdecydowanie spotykamy się tu z innym poglądem na temat istot paranormalnych, vładiki , ożywieńce , zmierzchnice oraz inne stwory .
Walka nie tylko z siłami zła ale także z surowymi zasadami jakie narzuca społeczeństwo oraz czas w jakim akcja się toczy .
Katerina Aleksandrowa jako arystokratka brała udział w wielu wydarzeniach towarzyskich , głównie balach gdzie autorka barwnie opisywała sale balowe , suknie , maniery jakimi musieli się wykazać arystokraci .
Opisy te były bardzo realistyczne , czytając po prostu wczuwałam się w opowieść z łatwością mogłam sobie wyobrazić opisywane sceny .
Świetne są też postacie , każdy ma silny charakter i swoje zadanie , Katerina Aleksanrowa , Madame Tomiłow , Elena , Militza , Contacuzene , Doktor Kruglewski , Danił , Jurij aleksandrowicz i wiele innych .
ZA CO UWIELBIAM TO KSIĄŻKĘ
1 Wartka akcja , która sprawiała że chciałam pochłonąć książkę jak najszybciej
2 XIX wieczna zimna Rosja , której klimat autorka doskonale opisuje
3 Te maniery , rozpływałam się po prostu , nawet jak ktoś był nie miły zachowywał pokerową twarz
4.Maman i papa Kateriny są tak barwnymi postaciami , które pokochałam , nawet jeśli maman nastawiona była na jak najszybsze zamążpójście to świetnie się dopełniali i tworzyli wspaniałą parę
5.Jurij Aleksandrowicz moja ulubiona postać męska 
6.Nastawiona byłam na ckliwą książkę dla nastolatek . Taaak , ostatnio jak czytam książki mam wrażenie że to już nie dla mnie i o tej pory zastanawiałam się czemu , czy to ja czy to monotonny język i infantylizm . No cóż okazało się że to drugie bo w tej książce mimo że postacie są młodsze ode mnie język i akcja sprawiły że to odeszło na boczny tor
Mogłabym się jeszcze rozpływać godzinami ale nie chce spoilerować .
POLECAM , POLECAM , POLECAM
I czekam na następne części trylogii .
W sumie po przeczytaniu tej książki mam kaca , takiego książkowego , który pojawia się coś co uwielbiam od 1 do ostatniej strony . 

 
Na mojej liście do przeczytania następne pozycje:

Pierwszy tom trylogii Zakręty losu Agnieszki Lingas-Łoniewska – dobrze że mam tej książki egzemplarz w moim czytniku inaczej chyba rzucałabym za każdym razem gdy coś mnie tam wkurzy , dobije albo coś innego . Jestem na 60 str a już mam serdecznie dość . Może się rozkręci w co wątpię . Nie mam pojęcia skąd tak wysoka ocena na portalu lubimyczytać














E.L.James p Pięćdziesiąt twarzy Greya – ta książka nie jest wcale tak beznadziejna jak myślałam . Dla mnie bestseller to to nie jest i w tej kategorii mam swoje perełki alee postać Greya jest całkiem całkiem wykreowana. No cóż za to Anastazja to postać tak wkurzająca że aż mnie ciarki przechodzą .














Nomen omen - Marta kisiel – W końcu coś co od 1 strony jest po prostu boskie , główna bohaterka z zakręconym imieniem i skłonnościami do pechowych sytuacji , opisy i w szczególności dialogi . Jestem na 20 str a już myślę że to akurat będzie mój hit

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz